windows se7en
مجید
...
درباره وبلاگ


سلام خوش آمدید

پيوندها
MAJID 29
رمز و کد تمام بازی های ps2
حرفه ی مدرسه ی فرهنگ
زبان سرای فرهنگ
زبان انگلیسی مدرسه ی فرهنگ استان قم
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

ابتدا وبلاگ من را با اسم majid feri و آدرس m.sahel.loxblog.com لینک کن و بعد مشخصات خودت رو بنویس و در صورت وجود همچین لینکی در لینک های وبلاگ یا سایت تو بطور خودکار لینک خودت در قسمت لینک های وبلاگ من نمایش داده میشود









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 47
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 15411
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
مجید دانش خواه

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 3 خرداد 1390برچسب:, :: 23:27 :: نويسنده : مجید دانش خواه

                                   درباره ی ویندوز ۷

 
پس از سه سال انتظار گذشت از انتشار ویندوز ویستا، نسل جدید سیستم عامل های معروف مایکروسافت یعنی نسخه نهایی ویندوز ۷ که به گفته متخصصین بهترین سیستم عامل ارائه شده توسط این شرکت تاکنون می باشد به صورت رسمی وارد بازارهای جهانی گردید!


 

 

 

سرانجام در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹ برابر با پنج شنبه ۳۰ مهرماه مایکروسافت نسخه نهایی و آماده فروش نسل جدید سیستم عامل های خود بصورت رسمی در نقاط مختلف دنیا برای فروش عرضه نمود. همچنین در کنار آن نسخه سرور آن نیز بانام Windows Server 2008 R2 به عنوان ویندوز سرور ۷ بصورت همزمان برای فروش زمانبندی شد. ویندوز ۷ که پیش از این با نام رمز Blackcomb و Vienna نامگذاری شده بود ، نسل بعدی سیستم عامل شرکت مایکروسافت یعنی همان ویندوز می باشد. این نسخه بعنوان سیستم عاملی برای استفاده در کامپیوترهای شخصی، شامل کامپیوترهای دسکتاپ خانگی و اداری، لپ تاپ ها، نت بوک ها، کامپیوترهای Tablet و کامپیوترهای مدیا سنتر طراحی شده است. شرکت مایکروسافت درسال ۲۰۰۷ اظهار نمود که طرحی برای نسل بعدی ویندوز خود بانام ویندوز ۷ برای بازه زمانی ای سه ساله و پس از انتشار نسخه قبلی آن ، یعنی ویندوز ویستا دارد، ولی تاریخ نهایی انتشار محصول به ارزیابی کیفیت آن بستگی دارد که البته پس از مدتی این زمان نهایی، تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹ اعلام گردید .

 

ویندوز ۷ برخلاف نسل های پیشین خود، با معرفی تعداد قابل ملاحظه ای قابلیتهای جدید عرضه شد که بیشتر به منظور بروزرسانی و ارتقاء سری ویندوز با هدف سازگاری کامل با درایورهای قطعه های موجود، برنامه های کاربردی، وسخت افزار هایی که ویندوز ویستا هم اکنون با آنها سازگار می باشد، طراحی شده است. در گزارشی که مایکروسافت در سال ۲۰۰۸ ارائه نمود، بر روی مواردی چون پشتیبانی بصورت Multi-Touch ، بازبینی در طراحی هسته ویندوز با استفاده ازنوار وظیفه (TaskBar) ای جدید، وسیستم شبکه خانگی بانام HomeGroup ، و بهبود در کارایی ویندوز تاکید می نمود. بعضی از برنامه های کاربردی که در نسل های قبلی ویندوز قرار داشتند، مانند Windows Mail یاهمان Outlook Express وWindows Movie Maker و Windows Photo Gallery در این سیستم عامل دیگر وجود نخواهند داشت، بلکه در عوض این ابزارها بصورت جداگانه در بسته ای موسوم به Windows Live Essentials suite عرضه می شوند.

تلاش سازندگان این سیستم عامل برای دادن قابلیهای جدید است، تا افرادبتوانندبا ویندوز ۷ قادر به انجام کارهایی با کامپیوترهای خود باشند که برای آنها دشوار و چه بسا غیرممکن بود. به علاوه در طراحی ویندوز۷ سعی شده است تا بگونه ی باشد تا با تمامی برنامه هایی که با ویندوز ویستا کار میکنند،سازگار بوده تا بتوان آنرا بسادگی از ویندوز ویستا به ویندوز ۷ ارتقاء داد.

10دلیل برای ارتقا سیستم عامل خود به ویندوز ۷ بنابر گفته های مایکروسافت

کاربران همواره از علاقه شدید بهبود سیستم عامل ویندوز ایکس پی و چگونگی امکان بهتر نمودن آن سخن می گویند. بنابراین مایکروسافت، ویندوز ۷ رابه منظور ساده سازی اینگونه موارد برای انجام کارهای روزمره ارائه نموده است، و همچنین موارد جدید و جذابی نیز به آن افزوده است. چنانچه نمونه ای برای اثبات این ادعامی خواهید، در اینجا ۱۰ دلیل خوب وقانع کننده برای ارتقا و حرکت بسوی ویندوز ۷ از زبان خود مایکروسافت آورده شده است.

1.
دسترسی سریعتر به تمامی فایلهای موردنیاز خود – با استفاده از قابلیتهای Pin و jump Lists به منظور قرار دادن برنامه ها و فایل های بیشتر مورد استفاده شما درست در زیر انگشتان شما

2.
مدیریت بازنمودن پنجره ها به صورت ساده تر – با امکان تغییر اندازه و مرتب سازی پنجره هابه آسانی با کشیدن مرزهای آنها به لبه های صفحه نمایش خود

3.
یافتن سریع آنچه که به دنبال آن می باشید – با استفاده از Windows Search برای یافتن فایل، برنامه یا ایمیل خاص تنها در عرض چندین ثانیه

4.
به اشتراک گذاری فایلهای وچاپگرها – در میان چندین کامپیوتربرای انتقال اطلاعات از یک رایانه بر مبنای ویندوز ۷ به سیستم دیگر ونیز به اشتراک گذاری فایلها، مزیک، تصاویر و حتی چاپگرها از طریق شبکه داخلی خود

5.
بهبود و ارتقا ابزارهای سرگرم کننده – به عنوان مثال با استفاده از ویندوز مدیا سنتر قادر خواهید بود تا از عکس ها، موزیک و تماشا و ضبط تلویزیون های پخش زنده و نیز تماشای تلویزیون های رایگان اینترنتی نهایت لذت را ببرید!


 
6. قابلیت به اشتراک گذاری آسان فیلمهای خود – قابلیت ساختن ویدئوها و اسلایدشوهای خود با کیفیتی عالی و به اشتراک گذای آنها در یوتیوب تنها در عرض چند دقیقه

7.
اتصال آسان و سریع به شبکه – با امکان مشاهده و اتصال به هر شبکه بی سیم در دسترس تنها با استفاده از سه کلیک ساده

8. زمان بیشتر برای انجام کار و انتظار کمتر- با بهبود افزایش سرعت خاموش نمودن و از سرگیری سیستم و افزایش میزان پاسخگویی سیستم برای کمک به انجام بهتر و افزایش بازده فعالیتهای روزمره شما

9.
رها نکردن برنامه ها – بااستفاده از قابلیت Windows XP Mode این سیستم عامل دیگر نیازی نیست برنامه هایی را که تاحدی مشکل ناسازگاری دارند را کنار بگذارید، بلکه میتوانید بسیاری از برنامهای پرکاربرد ویندوز ایکس پی را در این حالت به اجرا در آورید.

10. ارائه حافظت و سطح امنیتی بهتر از سیستم – که به شما کمک می نماید تا سیستم خود را، اطلاعات موجود در آن و… را بصورت ایمن نگه داری نمایید
معرفی کامل برخی ویژگی های جدید افزوده شده به Microsoft Windows 7 تا به امروز :

ویژگی های جدید ظاهری در ویندوز ۷

در نمای اولیه ویندوز ۷ نیز مانند ویندوز ویستا از ویژگی پیشرفته گرافیکی Windows Aero بهره می برد با این وجود که ویندوز ۷ در بسیاری جهات پیشرفت چشمگیری کرده است . دو تا دور پنجره ها تا نسخه بتا به صورت کاملا شفاف است و زیبایی خاصی را به این ویندوز می دهد این پیشرفت ها در حالیست که ویندوز ۷ قرار است بسیار نرم تر، راحت تر و بهتر نسبت به ویندوز ویستا اجرا شود و ویژگی دسکتاپ سه بعدی آن در CPU های ضعیف تر نیز عمل کند.

۱ - Desktop :

ویژگی جدید Desktop Slideshow که در Windows Explorer گنجانده شده است به زیبایی و سادگی پس زمینه ویندوز را تغییر می دهد .

۲ – Windows Explorer :

- ویژگی جدید Libraries یا کتابخانه در این ویندوز موجب می شود که برای فایلها و فرمت های مختلف آرشیو یا کتابخانه. این آرشیو ها به عبارتی یک سری فولدر های مجازی هستند که قادر به جمع آوری فایلهای مختلف از مکان های مختلف هارد در قالب یک پوشه مجازی Explorer می باشند !

بنابراین برای آرشیو و نگهداری فایلها در محیط یک شبکه و یک سیستم به هیچ وجه نیازی نخواهد بود تا حتما فایا ها در کنار هم باشند !

- ویژگی جدید Federated Search یا جستجوی باز که در ویندوز ۷ به شما اجازه می دهد نتایج یک جستجوی گسترده خود را با فرمت های جدیدی همچون osdx ذخیره کنید و پس از باز کردن تمامی اطلاعات جستجوی خود را به خوبی مشاهده کنید !


۳ – Taskbar

- تغییرات عمده Taskbar در ویندوز ۷ را می تواند بیشتری و عمده ترین میزان تغییرات در Taskbar از زمان انتشار ویندوز ۹۵ یعنی طی ۱۵ سال گذشته نامید !

در ویندوز ۷ Taskbar حدود ۱۰ پیکسل در قیاس با ویندوز ویستا بلندتر شده تا بتواند آیکون های بزرگتر منحصر ویندوز ۷ را در برگیرد .

نرم افزارهای در حال اجرا به خوبی با Border شفاف و همچنین برجستگی خاص کاملا در Taskbar مشخص هستند. Taskbar کاملا زنده و شفاف و Transparent هست و در قیاس با ویندوز ویستا بسیار زیباتر شده است .

- منو Start و دکمه مربوطه از نظر ظاهری فعلا همانند ویندوز ویستا هستند با این حال که یک افکت هایلایت پویا زمان حرکت موس روی آن ظاهر و مخفی می شود.

- ویژگی Pinned Applications در ویندوز ۷ موجب شده تا این ویندوز بیشتر “نرم افزار محور” باشد تا “پنجره محور” ! بلی این ویژگی موجب شده تا عمدتا Title پنجره ها در Taskbar نمایش داده نشود و تنها ضمانی که موس روی آن است و یا ضمانی که انتخاب شده است نمایش داده شوند .

تمامی نرم افزارهای به آسانی می توانند به Taskbar سنجاق شوند یا به اصطلاح ویندوز هفت Pinned Application شوند.

- ویژگی Preview Pane ویندوز ویستا در ویندوز ۷ به مراتب پیشرفته تر و کامل تر شده است .

به عنوان مثال اگر یکی از پنجره های باز ویندوز Windows Media Player باشد و شما با موس بر روی بخش Preview Pane بروید، ویژگی جدید به شما امکان Play/Pause و دیگر امکانات را می دهد !

- ویژگی Jump List که با راست کلیک بر روی هر یک از آیکون های Taskbar قابل دسترسی است !

این که در نرم افزار های منحصر ویندوز ۷ افزوده خواهد شد، تعداد عملیات از پیش تعریف شده نرم افزار را تنها با راست کلیک در Taskbar در اختیار کاربر قرار می دهد . به عنوان مثال در تصویر روبرو شما Jump List در Windows Media Player ویندوز ۷ را مشاهده می کنید که امکانات مختلف کنترلی را با یک راست کلیک در اختیار شما می گذارد .

- بخش Notification Area در ویندوز ۷ مجددا طراحی شده است . به صورت از پیش تعیین شده بخش های standard Volume, Network, Battery and Security Center در این وجود دارند ولی برای افزودن دیگر امکانات و یا بخش ها به این قسمت باید کاربر خود دست به کار شود. به علاوه امکانات متفاوت و جدیدی نیز به این بخش افزوده شده است .

- بخش Show Desktop و عملکرد آن در ویندوز ۷ تغییر کرده و متفاوت با تمامی ویندوز های پیشین شده است .

ویژگی های جدید مدیریتی پنجره ها در ویندوز ۷ :



- قابلیت های مختلف Window Maximizing & Tiling که تنها با درک و دراپ کردن و پرتاب پنجره به یک سو و با کشیدن موس آنها را به سایز های مشخص کنار هم بچینید . همچنین در ویندوز ۷ کلید های میانبر مختلفی نیز برای این امر تعبیه شده که از آن جمه می توان به میانبر (WinKey + ArrowKeys) اشاره کرد .

- ویژگی Aero Shake اجازه می دهد تا با تکان دادن و لرزاندن یک پنجره با موس تمامی صفحه مونیتور شما خالی شده و دسکتاپ به همراه پنجره لرزیده شده نمایش داده شود و زمانی که پنجره را مجددا لرزاندید، به حالت قبل باز می گردید.


- ویژگی بسیار جالب Aero Peek که باز هم برای نمایش میز کار کاربرد دارد دکمه مربوطه بر روی Taskbar تمامی پنجره های باز محو شده و شما میز کار به علاوه یک چهارچوب کلی محو از پنجره باز شده می بینید!


- کلید های متعدد میانبر جدید برای مدیریت هرچه بهتر به قرار زیر :

Win+P

Win+Space : یک میانبر برای فعال سازی Aero Peek .

Win+Up and Win+Down : میانبر های جدید برای عملیات Maximize و Restore/Minimize !

Win+Left and Win+Right : بردن پنجره به نیمه چپ یا راست صفحه مونیتور .

Win+Shift+Left and Win+Shift+Right : بردن پنجره به چپ یا راست .

Win+T : تمرکز کیبور را به Taskbar منحصر می کند.

Win+G : تمام Gadget های فعال ویندوز را بالای تمامی صفحات می آورد و به شما نشان می دهد .

Win+ + and Win+ – : زوم کردن Desktop و کوچک کردن آن !

و ….

- مدیریت بهتر فونت ها در ویندوز ۷ قابلیت نصب آسان فونتها و حتی مخفی سازی برخی فونتها از جمله ویژگی های جدید است .



ویژگی های جدید در هسته سیستم عامل

ویژگی Virtual Hard Disk هارد مجازی


بهره مندی از توانایی های سیستم مجازی مایکروسافت یعنی Microsoft Virtual PC VHD را به عنوان درایو Mount کنید ! موجب شده تا شما بتوانید هارد مجازی با فرمت

ویژگی های عملکرد بوت Boot performance

یکی از مشکلات بزرگ ویستا به اقرار بیش از ۳۵ درصد مشتریان مایکروسافت زمان طولانی Boot و یا بالا آمدن ویندوز بوده که در ویندوز ۷ این نقیصه تا حد امکان رفع شده است .

ویژگی های متعدد چند رسانه ای ویندوز ۷ Multimedia features

- بهره مندی از جدیدترین نسخه Windows Media Center با پشتیبانی از فرمت های H.264 کیفیت بالا HD که امکانات متعددی را برای داشتن یک سینمای خانگی رایانه ای به شما می دهد . همچنین Gadget مرتبط با Windows Media Center در این ویندوز موجود است .

- پشتیبانی از بعد وسیعی از فرمت های چند رسانه ای از ویژگی های ویندوز ۷ است که از آن جمله می توان به داشتن Codec های مورد نیاز درونی برای پخش فرمت های MP4, MOV, 3GP, AVCHD, ADTS, M4A, WTV H.264, MPEG4-SP, ASP/DivX/Xvid, MJPEG, DV, AAC-LC, LPCM, AAC-HE اشاره کرد !

- ویندوز ۷ قابلیت پشتیبانی از کارت گرافیک های مختلف بر روی یک سیستم حتی از کمپانی های مختلف (به عنوان مثال دو کارت گرافیک روی یک سیستم یکی nVidia و دیگری Geforce !) را داراست !

- آیتم های متعددی به بخش کنترل پنا Control Panel ویندوز افزودی شده که از آن جمله می توان به ClearType Text Tuner, Display Color Calibration Wizard, Gadgets, Infrared, Recovery, Troubleshooting, Workspaces Center, Location and Other Sensors, Credential Manager, Biometric Devices, System Icons, Windows Action Center, و Display اشاره کرد !

- بهره مندی از الگوریتم ویژگی های نوین ارتباط در شبکه .

- مایکروسافت قصد افزودن یک ویژگی جدید دیگر به نام Device Stage را نیز به ویندوز ۷ داراست که این ویژگی به کمپانی های سازنده اجازه آن را می دهد تا اطلاعات خود را در یک پنجره اختصاصی Device افزودی شده به گونه ای شکیل به نمایش گذارند !( شکل روبرو )

- به روز شدن تمامی نرم افزار های ویندوز از جمله Paint و WordPad و … از دیگر ویژگی هاییست که ویندوز ۷ را نسبت به سایر ویندوز ها متمایز می کند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: